07. јул 2017.

Kako se iz ''hrčka'' pretvoriti u minimalistu?

Da li ste minimalisti ili pak opsesivno čuvate i sakupljate sve - od zaista potrebnih, do krajnje nepotrebnih stvari? Da li čuvate ukrasne kutije, knjige i sveske koje vam više nisu potrebne, ispunjene planere, stare plišane igračke ili odeću koja vam je mala, a za koju ste emotivni vezani? Ako je vaš odgovor da, možda možete da mi se priključite u ovom malom izazovu. Napravićemo par koraka ka minimalizmu. Zapravo, pokušaćemo, pa ćemo videti gde će nas to odvesti.


Da, ja sam tzv. hrčak i sve mi je potrebno. Umesto da bacim staru čašicu za odlaganje olovaka, koju sam zamenila novom, ja je radije odlažem u ormarić u svom radnom stolu. Umesto da poklonim odeću koju više ne nosim, skladištim je pod izgovorom: ''Možda će mi nekada zatrebati''. Umesto da bacam kutije u kojima dobijam poklone, ostavljam ih za ukras. Neka ih, slatke su. 
Posledice mog: ''Možda će nekada zatrebati'' su sledeće: 

1. Jedva sam se iselila iz doma. Nisam bila sasvim svesna da sam za nešto manje od deset meseci pola svoje kuće prenela u taj mali sobičak. Tek kada sam počela da se pakujem (i kada sam pustila koju suzu od muke, ne znajući gde, zaboga, da spakujem sve te stvari) i kada sam se, kod kuće, raspakivala, postala sam svesna svoje ludosti. 
2. Dok sam bila u domu, polovina odeće mi je bila tamo, a polovina kod kuće, te sam imala dovoljno mesta za sve. Međutim, kada sam sve stvari prenela kod kuće, mama je morala da mi oslobađa dobar deo svog ormara kako bih stavila ono što nije stalo u moja dva.
3. U sobi imam previše krajnje nepotrebnih stvari. Kada mama odluči da napravi veliko spremanje, redovno počinju duuuge priče o tome kako nisam svesna da sve to treba da se briše i održava, da na sve to pada prašina, da ću videti tek kada budem imala svoju kuću i svoju decu itd.


Potrebu da sve čuvam i da malo šta bacam nasledila sam od tate. On je, valjda, još veći fanatik od mene. Kada mama izbaci iz kuće staru odeću, obuću i slične stvari, i zamoli ga da to baci, on prvo dobro ispregleda šta je to odlučila da baci i u najvećem broju slučajeva odloži stvari negde na tavan. Tamo samo on zalazi i Bog zna šta se sve na njemu nalazi. Tako, vrlo često, kada pomislim na stvari koje je mama izbacila, pitam tatu da li to nešto može da mi nađe i zaista to i uradi. Neću vam pričati kako mama (inače zakleti minimalista) reaguje na to... možete samo da pretpostavite.

S obzirom na to da me je situacija sa domom dobrano osvestila, shvatila sam da želim da napravim par koraka ka minimalizmu. Svesna sam da verovatno nikada neću postati minimalista, jer mi to nije u krvi, ali ću u narednom periodu pretresti svoju sobu i izbaciti nepotrebne stvari. Nešto ću pokloniti, a nešto baciti. Ipak, za mene će najveći korak biti onaj u avgustu, kada ću ponovo ići u dom. Kada se opet zvanično uselim tamo, apdejtovaću vas. Pisaću vam šta sam ponela i koliki sam napredak postigla.

Za sada, želim da sa vama podelim par koraka koje nameravam da napravim u narednom periodu, a vi slobodno možete da mi se pridružite, ako delite isti problemčić.

1. Pokloniću odeću koju ne nosim.
2. Baciću sveske i knjige koje su mi preostale iz srednje & one iz kojih sam spremala ispite.
3. Baciću ili pokloniti sve ukrasne kutije/čašice i ostale ukrase koji su mi u sobi i koji samo izgledaju lepo, a zapravo ničemu ne služe.
4. Izbaciću sve nepotrebne stvari i papire iz novčanika/torbe.
5. Pregledaću sve fioke sa čarapama i donjim vešom i izbaciti ono što ne nosim, ono što je pokidano i sl.
6. Baciću kutije od kupljenih proizvoda (da, i to čuvam), npr. od pegle za kosu, stativa, punjača za laptop itd.
7. Izbrisaću sve stare mejlove koji mi ''krče'' put do onih važnih.

Kao što rekoh, krajem avgusta/početkom septembra ću vas obavestiti o tome kako stojim sa svojim planovima i da li sam u dom donela samo najosnovnije stvari. Znam samo da ću se istinski potruditi, a krajnje rezultate ćemo videti. Čujemo se uskoro!

13 коментара:

  1. Super post! Mogu da kažem da smo jako slične i da sam i ja "hrčak". Čuvam stare sveske, kutijice od nakita, potrošene bočice proizvoda,. Kao mala čak nisam volela ni odeću da poklanjam: odmah bih krenula da se raspravljam sa mamom da mi sve to treba pa je ona krišom davala stvari.. Mogu da kažem da je situacija sada bolja, jer zahvaljujući internetu i DIY projektima često neke takve stvarčice pretvorim u nešto novo i korisno, ali opet volim da gomilam neke stvari, ne znam ni sama zbog čega.
    Nadam se da ćeš uspeti u svom cilju, obavezno piši o tome u avgustu! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Imamo isti problem. Moja soba je vecito neuredna jer sve cuvam, tako da sebe lako mogu da nazovem "hrckom". Nadam se da ces uspeti u svom "izazovu", haha mislim da bi i ja trebalo da krenem da cinim isto.
    https://sofijasjourney.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  3. Otkada sam krenula u srednju školu svim silama se trudim da probudim minimalistu u sebi. Imam isuiše knjiga i svezaka iz osnovne škole, a žao mi je da ih bacim plašeći se da će mi "trebati". Definitivno si me ovim postom podstakla da malo pročešljam špajz u koji odlazem stare knjige i pobacam ono nepotrebno :)

    ОдговориИзбриши
  4. Predivan post!!!
    Svrati kod mene: http://janead.blogspot.rs/2017/07/hej.html

    ОдговориИзбриши
  5. Jako lep post, Anjice. Mogu sebe nazvati 'hrčkom' jer čuvam sve, baš sve. I knjige i svekse iz starijih razreda, kutijice, nepotrebne stvari. Kad se škola završila sve knjige i sveske sam izbacila iz sobe i odnela sam ih na tavan. Možda će mi nekad trebati, a ako mi ne trebaju kad završim osnovnu, daću ih nekome kome su potrebne. Isto tako će biti i sa ostalim stvarčicama. Što se tiče sveska, njih ću sigurno da bacim.

    laAdda | Story time: Ukleto groblje

    ОдговориИзбриши
  6. Ne znam da li ću ikada uspeti da budem minimalista, jer nekako imam mnogo stvari koje čuvam od kad sam bila manja, onda tu su računi, neke kartice, kamenici 🌈💙💙! Moraću malo da procistim sto i napravim mesta za neke nove uspomene, divne fotke 💙💙!

    ОдговориИзбриши
  7. Previše se pronalazim u ovome. I sama čuvam puno nepotrebnih stvari, pogotovo knjiga i svezaka, ali poslednjih par meseci pokušavam da napravim granicu između onoga što mi treba i što je vredno ostaviti i onoga što samo zauzima prostor kojeg je i ovako malo. Tako da sam se rešila dobrog dela starih svezaka i knjiga, a neku odeću koju više ne nosim i knjige koje su u dobrom stanju prodajem preko interneta. Tako da ima napretka ali opet ima još štošta da se odradi :) Želim ti sreću i jedva čekam da vidim tvoj napredak :D

    ОдговориИзбриши
  8. Moja velika želja je biti minimalist, imati onu lijepu, jednostavnu sobu, ali volim čuvati stvari i sad stvarno shvaćam da bih se trebala riješiti nekih stvari.. U ormaru nemam mjesta ni za što više, tako da mi je to prvo na listi.. Kod nas je druga priča, tata želi baciti sve što ne treba, pa onda mama pregledava sve to i natrag sprema ako misli da je bitno hah. Uglavnom, želim ti puno sreće u ovome i veselim se novim postovima♥

    nevergiveup656.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
  9. Odličan post! Također sam vezana uz mnogo stvari ali pokušavam promijeniti te navike.
    I da, odlične fotografije :D

    https://catherinehere.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  10. Ja sam definitivno hrčak i razmišljam kao i ti tipa da će mi jednom zatrebati. Istina je da posle nekog vremena zaboravim na te stvari što je samo dokaz da su nepotrebne. Ali opet, možda nekad zatrebaju. :D

    The Fashion Spell | YouTube

    ОдговориИзбриши
  11. Ja volim cuvati stvari koje me ppdsjecaju na neki dogadaj i slicno. Imam i tzv kutiju sjecanja o kojoj sam pisala i post. Medutim isto tako ne volim opsesivno skupljanje stvari jer sve sto se potrosilo,pokvarilo ili mi je malo ide u smece. Jednostavno volim da mi je sve dobro organizovano. Sve u svemu super post


    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  12. Oh, moja soba je identična. Čuvam igračke koje sam dobijala kao mala, imam automobil koji sam dobila u kesici Smokija kad sam imala 2 godine..čuvam maramice koje sam sakupljala kao mala, čuvam bukvalno sve ! I svaki put kad majka krene priču o tome, ja obećam da ću to srediti kasnije, a nikad ne uradim isto, te se to ponavlja godinama unazad. Divne ideje, mislim da i ja moram probati nešto slično..teśka srca ! ❤

    alijindnevnik.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Ja sam jako pideljena osoba sto se minimalizma tice. Imam jako mnogo kutijica i svakojakih 'gluposti' koje cuvam, ali opet na nekom manje vidljivom mestu. Kada se udje u moju sobu, moze se steci utisak da sam najminimalisticnija osoba na svetu... dok se ne pocnu otvarati fioke i ormari hehe
    Sjajan post, srecno u izvrsavanju ciljeva! :D
    "Teen Queen"

    ОдговориИзбриши