Iz mog ugla: Škola i njene loše strane!

By Anja Miii - понедељак, мај 18, 2015

Često mi se desi da iz škole dođem nervozna. Da li zbog ocene, nepravde, umišljenih osoba, previše lekcija za učenje... Zaista, koliko god govorili da je školovanje najlepši period našeg života, vrlo često razmišljam o momentu kada ću izaći iz škole i sama oblikovati svoj život. Primećujem da u poslednje vreme mnogi pišu postove ovog tipa, verovatno jer im pomažu da se osećaju bolje kada to izbace iz sebe, pa sam i ja poželela da napišem šta to meni najviše smeta kada je škola u pitanju.


1. 'Ej, možeš mi pomoći?'

Ježim se od takvih osoba. U stanju su da prođu pored mene, čak mi se ni ne jave, ali čim čuju da imamo kontrolni ili odgovaranje, odmah sam dobra. Vrlo često pomognem, ali nikada ne bih dopustila da se koncentrišem na tuđi rad i zanemarim svoj. Sama sebi sam na prvom mestu kada je škola u pitanju, a drugima ću pomoći ako mogu, kada završim svoje.

2. 'Šta imamo za kontrolni?'

U mom razredu postoji svega 4 - 5 osoba koje uče. Ostali više ne idu nego što idu u školu, beže kad god stignu, nemaju sveske, ništa ne pišu itd. I onda, kada dođe dan pred kontrolni, dave porukama, traže da im slikam ono što nemaju ispisano, a na kraju i ne dođu u školu. 

3. 'Možeš mi napisati sastav?'

Kada mi neko napiše ovako nešto, ja se stvarno iznerviram. Znam da pišem sastave i kažu mi da to lepo radim, ali to ne znači da bilo ko treba da me iskorišćava. Mogu da pregledam i ispravim ono što mislim da treba, mogu da pomognem oko uvoda ili zaključka, ali ne mogu da verujem da neko očekuje od mene da mu napišem ceo sastav.

4. 'Treba mi samo jedna ocena da bih bila odlična!'

Dovoljno je da vam kažem da smo na kraju prošle školske godine u razredu imali 16 učenika sa 4,53 prosekom. Svi mole za ocenu kada dođe kraj školske godine, bez obzira na to da li su se tokom cele školske godine trudili ili ne. Iskreno, ja ne bih imala stida da to radim.

5. 'Obožavam vaš predmet!'

Takve ulizice su verovatno prisutne u svakom razredu. Najčešće ostaju posle časa da nešto pitaju profesorku, stalno se javljaju i iznose mišljenja čak i kada se to od njih ne traži, a i kada imaju loše ocene iz tog predmeta, znaju da će im profesorka dati veću na konto ulizivanja.

6. 'Bilo mi jako loše...'

Pred kontrolni mnogi počnu da se pretvaraju kako im nije dobro, kako ih boli glava ili stomak, a kada dođe do pravdanja časova, najčešće se opravdavaju time kako se nisu dobro osećali. Ja imam vrlo korektnu i strogu razrednu, koja znajući nas, nikako ne želi sve da nam pravda, što je u svemu ovome ipak dobra stvar.

7. 'Nemoj da me upiše!'

Znate ono kada neko pobegne sa časa jer ga mrzi da na njemu sedi 45 minuta, ili zakasni u školu, pa vas, ako ste redar, moli da ga ne prijavite, ukoliko ga profesor sam ne primeti. E, meni to jako smeta. Redari mogu da budu kažnjeni, a ako taj neko ne može da se udostoji da sedi na času, ja stvarno ne znam šta da kažem.

8. Nezahvalne osobe!

Ne tražim ni od koga da mi uslugu uzvrati uslugom, ali bilo bi mi drago da se bar zahvali ako mu pomognem. Češće se desi da taj neko samo prođe pored mene, bez obzira na to što sam mu pomogla na kontrolnom ili uopšte uradila nešto što mu je olakšalo rad.

9. Osobe koje stalno vrste iste nepotrebne priče!

Ja jako volim da pričam, ali ne volim da pričam o stvarima koje su zaista nepotrebne ili da pokrećem teme koje mogu da izazovu svađe. Postoje osobe koje stalno preuveličavaju sve, koje stalno pokreću određene priče kako bi bile u centru pažnje itd.

10. Gunđavci i oni koji se stalno žale!

Najsmešnije od svega je kada osoba koja ima loše ocene i koja generalno ništa ne uči počne da se žali kako sledeće nedelje imamo mnogo da učimo... Ja stvarno ne vidim smisao u tome. Osobe koje redovno uče ništa ne komentarišu, a taj neko se žali, a jasno je da neće učiti.


To su stvari koje su mi pale na pamet, ali verovatno postoji još nešto što mi strašno smeta, a čega trenutno ne mogu da se setim. Ja sam naučila da se nosim sa ovim stvarima. Više ne reagujem tako burno kada mi se dese. Hoću da vam kažem da se svi vremenom naviknemo na stvari koje ne možemo da promenimo. Pokušajte da na školu gledate kao na mesto gde ćete nešto naučiti, a ne kao na mesto u kome živi leglo osoba koje vas nerviraju. Ne možete da ih promenite, pa stoga pokušajte da ih prihvatite i da manje burno reagujete na njih. :)

  • Share:

You Might Also Like

22 коментара

  1. Post mi je bio baš zanimljiv. Eto, i kod mene postoji milion ovakvih osoba. Jedino što kod nas nema onih koji beže s časa, pa kažu redaru da ih ne prijavi da su odsutni. Mada, predpostavljam, biće toga mnogo, ima vremena. :/

    ОдговориИзбриши
  2. Anjice... Post je O D L I C A N !! Pronasla sam bar 5 osoba za svaki deo... Posto meni ne idu predmeti sa racunanjem i sa mnogo brojeva, tacnije mata, fizika i hemija, uvek zamolim jednu devojcicu da mi pomogne i kada dobijem dobru ocenu uvek joj kupim cokoladu ili nesto u znak zahvalnosti! Jos jednom, sve si super napisala! :)♥
    -Natasa
    http://cornerr13.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Post ti je skroz realan.Znaci,sve ovo se i meni desava,nema dana a da se nesto ne dogodi od svega sto si navela.♥♥♥ Anjicee,divno je!♥

    ОдговориИзбриши
  4. Jao i mene non stop smaraju za pomaganje, i posle i ja budem kaznjena. Takodje moja drugarica na casu prica cijelih 45 minuta, dok ja prepisujem a onda u 23:59 zove na fiksni da joj izdiktiram rec po rec. I dok joj ja diktiram zadatke moram da CEKAM da ih on URADI, tj. da ih ja URADIM! Najezim se stvarno i od tih moljakanja i svega :)

    ОдговориИзбриши
  5. Kod nas ako beže sa časa,ne kažu da ih rear ne prijavi.Ali postoje oni ako se celo odeljenje dogovori da beži radi prskanja sa zadnjeg časa u školskoj godini,nerviraju me oni koji neće,pa to je t r a d i c i j a XD.Šalu na stranu,slažem se sa tobom oko većine stvari,sve si napisala.

    lickadiary.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Jao Anja, veruj mi, u mom razredu je ista situacija. Stalno se pojedini učenici ulizuju novim nastavnicima i sl. Uglavnom mene , sa kojom se niko ne druži, me pred kontrolni ispred učionice teraju da im objašnjavam. Pa ajde. Neka malo zagreju stolicu pa će znati. A za sastave isto. Nekad izađem u susret ali retko je to. Kod mene u razredu još ne beže tako često, ali kada beže, to uvek bude precednica i odlični učenici. Zaboravih da kažem da je super post. Ovakva tema me je jako obradovala. <333

    najboljisaveti14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман18. мај 2015. 14:54

    Anja odličan je post.. Kod mene je u odeljenju ista situacija, još sada završavam osmi razred pa dosta njih traži da im poklone ocene.. :)

    http://saveti81.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Post je odličan, i što se mene tiče opisala si par mojih prijatelja, kojima uopšte nije važno kakve ocene imaju, a na kraju se žale. Poslednji deo posta je tačan, da iskreno tačniji ne može biti, ali da ne dužim.. Post je savršeno prikazao neke osobe iz našeg okruženja...

    ОдговориИзбриши
  9. Kao da sam ja pisala, uredu mi je ako neko ne zna jedan zadatak i onda mu neko pomogne, ali sve, užas. Ja sam jednom dobila 4 iz hemije, a osoba kojoj sam rekla 3 odgovora 5, umesto da mi ukaže gde sam pogrešila kad je prepisivala,ona je nastavila da prepisuje, taj dan sam plakala više nego ikad, tako to ulizivanje nastavnica je jednom jednoj osobi poklonila 1,5 boda da bi dobila 3, jer se ulizuje, a meni je hvalilo 0,5 boda do 5, a oba slučaja su se desila isti dan, bukvalno sam se gušila.

    http://mojinternetsvetmojapravila.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  10. Kod mene je jako često prepisivanje, ali i ulizivanje. A profesori bas i nisu glupi xD Kod nas je cesto radenje plakata kako bi si popravili ocjenu. Kad bolje pogledas, lako je tak. Na testu prepises i dobijes 3, radis plakate i dobivas 5 i na kraju imas 5 ili 4... Ali takvi nece nikamo dospjeti za zivota.

    ОдговориИзбриши
  11. Slazem se sa tobom. Kod mene nema puno ulizivanja, zato sto ako neko to radi, ostali ga zezaju ceo zivot. A ja sam vukovac i stalno mi svi traze da ima resavam kontrolne i tako, i cesto pomognem kad sam u dobroj situaciji, a najboljim prijateljima uvek radim kontrolne.♥

    ОдговориИзбриши
  12. Po komentarima i postu, vidim da je skoro u svim školama slična situacija, i da uvek postoje takve osobe.. Mislila sam da će srednja škola biti mnogo bolja nego osnovna, ali sad..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isto! Pomislila sam da sam jedina osoba koja ima tih problema i u srednjoj...

      Избриши
  13. Eh tocno to,mislila sam samo da je kod mene tako,ali ocito u svakim skolama ima takvih. Meni je najgorje dok te neko zapita jel mu napises sastavak,slazem se s tobom,nije mi problem popraviti nesto ili malo pomoci,ali heej,tu se trazi tvoj stav i misljenje,ne moje.:)

    ОдговориИзбриши
  14. Ovaj post kao da sam ja pisala. Potpuno meni iste stvari smetaju. Smetaju mi te umisljene osobe , ulizice , losi djaci koji ni ne pokusavaju da se potrude , nastavnici koji preteravaju sa ispitivanjem... Na primer , ja celu godinu odgovaram istoriju svakog casa i javljam se na engleskom 50 puta za vreme casa i naravno da cu imati peticu , ali problem je u tome sto neki potpuno neaktivni ucenici imaju takodje peticu koja se ne moze porediti sa mojom. Poklanjanje ocena me iritira. Ali jezim se od toga. I mnogo me nervira to sto su se svi promenili , znas na sta mislim. Sada mi se najbolja drugarica ponasa toliko bahato da mi dodje da joj zalupim samar. Ne znam zasto su svi tako dvolicni i to mi zaista smeta... Inace , odlican post , svaka ti cast kako si ga napisala. ♥

    http://styleonfirstplace.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  15. Slazem se po pitanju svega. Smao bih dodala i nafurane osobe na tvoju ''listu'', jer me takve osobe uvek najvise iznerviraju.

    http://ninaw123.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  16. Od kako sam krenula u sredju vecina problema iz osnovne se "izgubila". Tacnije, nesto jeste, kao osobe koje nista ne uce, a mole za zakljucnu ocenu, jer idem u gimnaziju, pa se svi koliko-toliko trudimo, a npr sto se tice osoba koje ne dodju na kontrolni i isfoliraju da im nije bilo dobro - to sam naucila da ignorisem. Sve sto me ne ugrozava, ne tice me se i ne primecujem to.

    ОдговориИзбриши
  17. Анониман19. мај 2015. 11:45

    Divan post. Mene takođe nerviraju osobe koje žele da beže sa časova i onda mole celo odeljenje da krene sa njima. A kada treba početak dnevnika da odgovara celo odeljenje je tu. Tako da ispadamo ulizice mi koji ostajemo, ali ja smatram da onaj ko želi da ode sa časa, a ne sme da dođe kući može da ostane i sam u parku, eventualno sa još par dobrovoljaca za bežanje, a ne da primorava nas koji smo odgovarali ili ne želimo da odsustvujemo. Baš sam gledala ovu sliku, svi su podigli ruku, haha, a ko ne bi? :)

    ОдговориИзбриши
  18. Odličan post kao i svi do sad i mogu potvrditi da sam uživala čitajuči jer mi se jako sviđa taj tvoj stil pisanja sa kojeg sve rečeš od sebe. Drago mi je kad vidim nekog tko napiše post i izbaci sve iz sebe i da ovoliko truda u njega. Što se tiće ovih osoba koje si navela, ima ih jako mnogo u mojoj školi a najviše ulizica koje me bjufalno previše nerviraju. Ili kad me pita ,,Mogu li prepisati''?. Prije sam davala ali više ne jer stvarno mislim da se trudom može postići jako mnogo. Slika na vrhu posta je prepre, smijala sam se, logika svi su podigli ruku zato jer ima mnogo đaka koji mrze školu. :)

    ОдговориИзбриши
  19. Aaa Predobar poost!!! Hahah
    Slažem se sa svime što si rekla!! Takođe me jako nerviraju te stvari!!
    Ono što jednio nisi spomenula, a verovatno te nervira je i ono "Možeš da mi nacrtaš tako k`o tebi??!!" (mada se ovo može svrastati u ono sa sastavima)

    Novi post!! :)
    milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  20. tako sam se pronasla u ovome! Verujes li mi kad sam citala samo mi je bila ona slika sto si je stavila za kraj u glavi.. samo bla bla bla.. :)
    super si napisala sve!
    Molim te postavi mi neko pitanje na blogu u toku je Q&A post

    Isidora
    http://highheelpoodl.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  21. Znači totalna istina! Svi bi sve želeli da bude savršeno,a niko ne žeil da ugreje stolicu. Ja se još uvek nerviram oko svih ovih stvari, ali se pravim kao da me ne dotiče ništa. :D Odličan post!

    pametnodete.blogspot.com

    ОдговориИзбриши